Jag tänkte försöka att kort sammanfatta fördelarna med att starta tidsbanker och därigenom skapa ett helt nytt ekonomiskt system. Genom att decentralisera ekonomin på detta vis så återtar vi makten över vår tid, vårt liv och vår ekonomi. Istället för att tvingas till att springa allt fortare i det nuvarande dysfunktionella ekonomiska systemet (det så kallade hamsterhjulet) där vi bränner ut både oss själva och planeten som helhet så möjliggör detta system ett värdigare liv. Precis som jag har påpekat i tidigare blogginlägg så är det här det enda alternativ vi har om vi vill återta makten från vår nya adelsklass, tech-oligarkerna som är rikare än hela länder. Vi måste skapa ett nytt system där deras förmögenheter inte längre har något värde. Där de inte kan köpa någon som helst makt i samhället med sitt kapital. Fördelen med det nya systemet är att om du blir rik i det så har du investerat din tid och sålt tjänster som bevisligen har efterfrågats av medlemmarna i din tidbank....
Välkommen till min blogg där jag kommenterar och spekulerar över samhällsutvecklingen. Vart är vi på väg? Använd gärna er yttrandefrihet genom att kommentera vad ni tycker om innehållet.